Uddamålsförlust i en tuff match

29.09.2021

Jag börjar med att som vanligt tacka för välkomnandet jag får när jag kommer och besöker er. Alltid lika härligt. Denna gången så hade jag även MiniMe med mig och även om han mestadels sitter och kikar i mobilen mer än han gör på spelet ( han föredrar att själv spela fotboll och ej se på fotboll ) så gillar han verkligen också att komma till Rosenhill där han känner sig lika välkommen som sin far. Så jag tackar så mycket för att vi får vara med er. Och sen så bara måste jag säga att snittarna som man snek till sig i klubbhuset var gudomliga. Kan man få göra en beställning tro? 

Som sagt så skulle detta bli en tuff tillställning. Det visade sig vid deras första mål om inte annat då deras stora spelare kör över Thea i målet när hon står still och enkelt ska plocka ner en höjdboll. Att domaren kan missa det är en sak men att då tillsammans med assisterande som står 15m ifrån utan ett enda hinder imellan helt missar är bara så dåligt om jag ska vara ärlig. Och det är ju knappast enda gången under matchen de missar rena överkörningar. 

Men vi ger såklart ej upp för det utan krigar på. Det skapas chanser åt båda håll men inga 100procentiga utan mestadels så stoppas anfallen upp tidigt. För båda lagen har starka försvar. Båda lagen spelar mycket ut på kanterna där det finns fina ytor men så fort bollen går mot mitten så stoppas anfallen av. 

Vi kommer ej riktigt in i den sista tredjedelen och när domaren blåser av första halvlek så känns det som att vi kan så mycket bättre än vi visade i första.

Tyvärr så kostar misstag väldigt mycket och idag så tappar vi boll där vi ej får tappa den vilket också leder till 0-2 tidigt i andra halvlek. Inte den start på andra som vi ville ha mao. Och när vi snyggt får in reduceringen till 1-2 av Hanna Holmqvist så gör de mål igen 1 minut senare till 1-3. Så tyvärr så kämpade vi i motvind i stora delar av matchen. Men EIF är inget lag som ger upp. Inte på långa vägar. Utan vi sliter på och med lite fräscha pigga ben in på planen efter några byten så trycker vi på riktigt bra. Alla som kom in gjorde bra insatser och i matchminut 87 så fick en utav de inbytta genom Alicia Fagerbjörk in ytterligare en reducering. Tyvärr så får vi ej press på dem i slutskedet och matchen slutar med bortavinst.

Nu är det endast 2 matcher kvar av denna korta serie. På lördag så är det borta mot Skepplanda som ligger precis ovan oss i tabellen. Och i sista omgången veckan därpå så möter vi Öckerö hemma. Öckerö ligger i just nu direkt under oss. Så det är två matcher som där mycket i tabellen kan ändras. Och vi vill ju såklart avsluta på bästa sätt. 

Nu på lördag har jag fått en plats och kommer att åka med laget. Ska bli riktigt kul. Ni som kan bara måste ta er till Forsvallen och hejja på di blå. Det betyder massor för laget kan jag lova. Och sen får ni bara ej missa avslutningen hemma veckan efter. Men det pratar vi mer om i nästa inlägg. En match i taget. 3 poäng i taget. Nu kör vi.

Allez les bleus...

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång